Nr.
înregistrare contractor................... |
Nr.
înregistrare UEFISCSU................ |
CONTRACT DE FINANŢARE
PENTRU EXECUŢIE PROIECTE
NR....... /....…
Finanţare: |
Bugetul de stat |
|
|
Denumirea Programului din PN II: |
IDEI |
|
|
Tip de proiect: |
Proiecte de cercetare exploratorie |
|
|
Valoarea contractului |
1.000.000 lei* |
|
|
Durata contractului: |
36 luni |
|
|
Nr. de pagini al contractului: |
22 |
|
|
Autoritatea Contractantă: |
Unitatea Executivă pentru Finanţarea
Învăţământului Superior şi a Cercetării
Ştiinţifice Universitare
|
|
|
Contractor: |
|
|
|
Semnături: |
|
|
|
De acord pentru
Contractor
|
De acord pentru
Autoritatea Contractantă
|
||
La
Bucureşti Data.……………… |
La
Bucureşti Data.………………. |
||
Institutul Naţional de CD pentru Fizica
Laserior, Plasmei şi Radiaţiei Director General Dr. Ing. Medianu Rareş Director proiect Dr. Ing. Nicolae Georgescu Contabil Şef Ec. Mihaela Osman Oficiu juridic Remus
Popa |
Consiliul Naţional al Cercetării
Ştiinţifice din Învăţământul Superior
Preşedinte
Prof. Dr. Ing Ioan Dumitrache
Unitatea
Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior
şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare Director adjunct Magda Crîngaşu Contabil Şef, Elena TIŢA |
||
AVIZAT (Autoritatea Contractanta):
a)
Responsabil contract
_______________________ Semnătura: ___________Data:___________
b)
Compartiment Juridic
_______________________ Semnătura:___________ Data: ___________
*Valoarea include estimările pentru anii 2008, 2009 si 2010.
Între:
Unitatea Executivă pentru
Finanţarea Învăţământului Superior şi a
Cercetării Ştiinţifice Universitare (UEFISCSU), cu sediul în
Bucureşti, Str. Schitu Măgureanu nr. 1, sector 5, cod poştal
050025, tel (021)3071918, fax. (021)3071919, având cont IBAN
RO83TREZ7055003XXX000012 deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, cod
fiscal 12354176, reprezentată prin Director adjunct, Magda Crîngaşu,
şi Contabil Şef, Elena Tiţa, în calitate de AUTORITATE
CONTRACTANTĂ,
şi
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei (INCDFLPR), cu sediul in Com.
Măgurele, cod poştal 077125, Str. Atomiştilor nr. 409, Judeţ
ILFOV, tel. (021)4574489, fax (021)4574243, cod unic de înregistrare J23/609/2003, cod fiscal R9052135, cont IBAN RO75 TREZ 4215 069X XX00 1563 deschis la Trezoreria JUD. ILFOV,
sau cont IBAN RO96 RNCB 0082
0441 7265 0001 deschis la Banca BCR SUCURSALA UNIRII, reprezentat prin Director General Dr. Ing. Rareş Medianu şi contabil
şef Ec. Mihaela Osman, în calitate de CONTRACTOR,
s-a încheiat prezentul contract de finanţare a proiectului:
Cod: ID_54
Titlul p
în condiţiile H.G. nr.475/2007 privind aprobarea Planului
Naţional de Cercetare Dezvoltare şi Inovare II, pentru perioada
2007-2013.
Art.
1 Obiectul prezentului
contract de finanţare îl constituie execuţia activităţilor
proiectului – cod ID_54, titlul
proiectului: Noi structuri
pulsate cu tensiuni înalte, generatoare de jeturi de plasmă rece la presiunea
atmosferei terestre, cu aplicaţii bio-medicale, corespunzător propunerii Contractorului şi
aprobată spre finanţare de Autoritatea Contractantă.
Art. 2 Contractorul va executa activitatile descrise în conformitate
cu ANEXA IIa –Plan de realizare a proiectului – parte integranta a prezentului
contract de finantare.
Art.
3 Contractul intră în
vigoare la data semnării şi atribuirii numărului de contract de
către Autoritatea Contractantă.
Art.
4 Durata contractului este de 36 de luni de la
data intrării în vigoare.
Art.
5 Contractorul începe
execuţia activităţilor prevăzute în prezentul contract
în termen de maximum 7 zile
calendaristice de la data intrării în vigoare.
Art.
6 Contractorul încheie
execuţia completă a activităţilor proiectului, obiect al
prezentului contract, la data de 30 septembrie 2010.
III.
VALOAREA CONTRACTULUI
Art. 7 Valoarea Contractului este de 1.000.000 lei (valoarea
înscrisă pe prima pagină a contractului) reprezentând suma
totală alocată p
|
ANUL |
TOTAL(lei) |
2007 |
40.000 |
|
2008 |
280.000 |
|
2009 |
400.000 |
|
2010 |
280.000 |
|
Art.8 Cheltuielile vor fi efectuate conform
specificaţiilor din Anexa I, Anexa IIa, Anexa III şi Anexa A la
prezentul contract.
Art.9 Autoritatea Contractantă îşi rezervă
dreptul de a renegocia prevederile contractului de finanţare, pentru
încadrarea în limitele de cheltuieli ap
Art.10 Pentru anii
bugetari urmatori 2008, 2009, 2010 se pot incheia acte adiţionale, în
termen de 45 zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul respectiv.
Art. 11. OBLIGAŢIILE
CONTRACTORULUI:
11.1
Să
răspundă de desfăşurarea activităţilor de
cercetare în conformitate cu conţinutul şi
valoarea p
11.2
Să
execute activitatile descrise în Anexa IIa – Plan de realizare a p
11.3
Să întocmească anexele contractului cu
respectarea conţinutului propunerii de proiect care
a fost depusă şi
evaluată în competiţia în urma căreia a fost declarată
castigatoare.
11.4
Să
răspundă de utilizarea sumelor prevăzute prin contract.
11.5
Să
prezinte Autorităţii contractante, în termenele stabilite,
documentele necesare conform specificaţiilor din Anexa A – P
11.6
Să supună spre aprobare Autorităţii
Contractante orice propunere de modificare a
componenţei echipei de cercetare, în următoarele condiţii:
- deces, boală sau accident a unui membru al echipei de cercetare,
care duce la imposibilitatea
continuării
activităţii;
- forţă majoră;
- pensionare sau altă formă de încetare a contractului de muncă;
- în cazul reducerii sau creşterii volumului activităţilor
din cadrul proiectului.
11.7
Să
utilizeze, în conformitate cu reglementările în vigoare
documentaţiile, rezultatele tangibile şi intangibile ale
cercetărilor ştiinţifice în
condiţiile Legii nr.324/2003 pentru aprobarea OG 57/2002 privind
cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, cu
modificările şi completările ulterioare.
11.8
Să
asigure secretul profesional pe durata contractului şi, după caz, sa
aplice prevederile
privind
regimul informaţiilor clasificate, conform Legii nr. 182 / 2002
privind protecţia informaţiilor clsificate, H.G. nr. 585/2002 pentru
aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor
clasificate în România şi reglementările MECT – ANCS in acest sens
(O. M. nr. 7079 / 03 aprilie 2003);
11.9
Să
nu comunice, în nici o situaţie, fără consimţământul
prealabil scris al Autorităţii
Contractante, informaţii
confidenţiale aparţinând Autorităţii Contractante sau
obţinute de el în baza relaţiilor contractuale;
11.10
Să
nu facă publice informaţii, fără consimţământul
scris al Autorităţii Contractante şi să nu
folosească în defavoarea acesteia
informaţiile primite;
11.11
Să
organizeze sistemul propriu de protecţie a informaţiilor clasificate,
in conformitate cu
,,Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor
clasificate aprobate prin H.G. nr. 585 / 2002 pentru aprobarea Standardelor
naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România
şi a dispoziţiilor legale în
vigoare în cazul în care pe durata derulării contractului, contractorul
deţine şi /sau utilizează informaţii clasificate de natura
celor prevăzute în conformitate cu H.G. nr. 337 / 2003, precum şi cu
art. 17 - lit. a), i), k) si l) din Legea
nr. 182 / 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate;
11.12
Să
prezinte, la solicitarea Autorităţii Contractante date referitoare la
fundamentarea unor articole ale Devizului cadru şi documente suplimentare,
referitoare la p
11.13
Să înainteze
către Autoritatea Contractantă, la finalizarea p
11.14 Să asigure realizarea avizării lucrărilor
efectuate şi a rezultatelor obţinute pe
parcursul desfăşurării
contractului de către comisiile interne de avizare alcătuite în acest
scop şi ap
11.15
Să urmeze p
11.16 Să asigure restituirea, la termenul legal, a avansului rămas
nejustificat, primit de la Autoritatea Contractantă în conformitate cu
actele normative în vigoare.
11.17 Să respecte normele deontologice ale
cercetării ştiinţifice precum şi alte reglementări
aplicabile.
11.18 Să asigure că orice
publicaţie sau orice rezultat apărut şi raportat în urma
cercetării
finanţate de la
bugetul de stat prin Autoritatea
Contractantă va avea
menţionat numele finantatorului şi numarul de contractat;
11.19 Să
comunice în scris Autorităţii Contractante, în termen de 30 de zile,
în cazul în care se află
în stare de faliment, lichidare sau dacă
cedează partea cea mai importantă a activelor sale;
11.20 Să permită pe toată durata
contractului, precum şi pe o
perioadă de 3 ani de la încetarea acestuia, în decurs de 10 zile
lucrătoare de la primirea unei notificări în acest sens, accesul
neîngrădit al reprezentanţilor Autorităţii Contractante, ai
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, ai Ministerului
Finanţelor Publice, ai Curţii de Conturi, pentru a cont
11.21
Să coopereze total cu o
terţă parte, contractată de către Autoritatea
Contractantă pentru a realiza activitaţi de monitorizare şi
eventual de evaluare a activitaţilor executate in cadrul prezentului
contract, şi să furnizeze toate informaţiile şi documentele
cerute în mod rezonabil de aceasta în scopul îndeplinirii sarcinilor;
11.22 Să
respecte clauzele speciale prevazute în anexa B, parte integrantă a
prezentului Contract;
11.23
Să anunţe Autoritatea Contractantă de orice modificare a
statutului directorului de proiect în conformitate cu specificatţile din
Pachetul de Informaţii;
11.24
Sa notifice în scris în termen de 10 zile calendaristice orice
modificare aparută cu privire la datele de identificare şi contact.
11.25
Directorul de proiect asigură existenţa actualizată a
CV-urilor membrilor echipei de cercetare în portalul www.cercetatori-romani.ro
(existenţa actualizată a CV-urilor va fi utilizată ca
referinţă pentru activitatea de monitorizarea şi evaluarea implementării
proiectului);
11.26
Directorul de proiect,
anual, intocmeşte un raport de autoevaluare care va fi susţinut
public într-un cadru stabilit de Autoritatea Contractantă;
11.27
Pe perioada derulării contractului de finanţare, directorul de
proiect este inregistrat în Registrul Naţional al Evaluatorilor având
obligaţia sa menţină actualizat CV-ul de evaluator şi
să participe la procesul de evaluare, la solicitarea
autorităţtii contractante, pe perioada derulării proiectului de
cercetare, cu respectarea conflictului de interes;
11.28 Să organizeze distinct contabilitate pentru
activităţi economice şi non-economice pentru
activităţile de cercetare dezvoltare inovare, în sensul întocmirii în
cadrul situaţiilor financiare anuale a unor note explicative care să
prezinte distinct aceste informaţii pe activirăţi cu cheltuieli
după natura şi destinaţia lor şi venituri după natura
şi sursa lor. Toate profiturile/veniturile excedentare rezultate din
activitatea de cercetare să fie reinvestite în totalitate înaceastă
activitate, diseminare sau educaţie, şi să prezinte alături
de situaţiile financiare întocmite în modul arătat mai sus, un raport de audit întocmit de un auditor
financiar independent (în baza OUG 75/ 1999 privind auditul financiar cu
modificările şi completările ulterioare);
11.29 Sa realizeze pagină de internet, în limba
română şi în limba engleză, privind proiectul în derulare,
pagina se va actualiza în permanenţă pe perioada
desfăşurării proiectului, punându-se în evidenţă
rezultatele intermediare şi finale.
Art.
12 OBLIGAŢIILE AUTORITĂŢII CONTRACTANTE:
12.1
Să analizeze cu operativitate documentele
prezentate de Contractor, atât în faza de
contractare cât şi în
faza de decontare;
12.2
Să
pună la dispoziţia Contractorului orice informaţii şi/sau
documentaţii pe care le deţine
şi care pot fi relevante pentru realizarea contractului. Aceste
documente vor fi returnate Autorităţii Contractante la finalizarea
contractului;
12.3
Să facă plata valorii lucrărilor
avizate, la termenele prevăzute, în conformitate cu
prevederile contractuale;
12.4
Să analizeze prin comisiile de evaluare şi
monitorizare recomandările făcute de comisiile
de avizare internă în urma
evaluării etapelor de realizare a p
12.5
Să
nu comunice, în nici o situaţie, fără consimţământul
prealabil scris al Contractorului,
informaţii confidenţiale aparţinând Contractorului sau
obţinute de Autoritatea Contractantă în baza relaţiilor
contractuale;
12.6
Să
asigure îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor care
rezultă din prezentul contract;
12.7
Să
organizeze sistemul p
cu ,,Standardele
naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate ap
12.8 Să pună la dispoziţia
Contractorului portalul www.cercetatori-romani.ro.
12.9 Să elaboreze rapoartele
de evaluare necesare, în vederea aprobării rapoartelor de activitate ale
Contractorului; sa asigure, prin
responsabilul de proiect, monitorizarea şi evaluarea proiectului
12.10. Să acorde contractorului, la cererea
acestuia, sume in avans de până la 30% din valoarea anuală a contractului, în
condiţiile prevăzute in H.G. 475/2007 privind aprobarea Planului
National de Cercetare –Dezvoltare si Inovare II pentru perioada 2007 - 2013,
art.7, lit a) si b);
12.11 Sa efectueze, la finalizarea proiectului, la sediul contractorului, cu
sprijinul unui evaluator
independent, evaluarea rezultatelor obţinute in urma
finalizării proiectului.
V. ADRESE PENTRU COMUNICĂRI
Art 13
In accepţiunea părţilor contractante, orice notificare/comunicare/raport
adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită
dacă va fi transmisă exclusiv la adresa/sediul prevăzut în
preambulul prezentului contract.
Art 14
Rapoartele
şi toate celelalte comunicări între cele 2 părţi se vor
transmite la următoarele adrese:
a)
pentru Autoritatea Contractantă:
Irina Stan - UEFISCSU,
tel. (021)3071934, fax (021)3071919, e-mail: irina.stan@uefiscsu.ro, cu sediul în Bucureşti, str. Schitu
Măgureanu nr. 1, sector 5, cod poştal 050025.
b)
pentru Contractor:
Director de p
Art 15
Comunicările referitoare la cereri, avize, ap
Art 16 Orice document scris trebuie înregistrat atât
în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
Art 17 Comunicările dintre părţi se
pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu
condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
VI. PREZENTAREA
RAPOARTELOR
Art.
18 Contractorul are
obligaţia de a prezenta
Autorităţii Contractante, la datele şi în condiţiile stabilite în anexele la prezentul contract,
documentele precizate în contract.
Art. 19 Plăţile către
contractor se efectuează în condiţiile prevăzute în prezentul
contract de finanţare:
19.1 Contractorul este îndreptăţit pentru
plată astfel:
19.1.1 în mai multe tranşe fixe, aşa cum
se prevede în Eşalonarea plăţilor anexă la
prezentul contract; sumele se
decontează in termen de 10 zile
lucratoare de la data avizarii in mod favorabil a documentelor de raportare de
catre Autoritatea Contractantă, data inscrisă pe documentele avizate;
19.1.2
în
baza documentelor de raporatare menţionate în Anexa A a prezentului
contract.
19.1.3
avizarea favorabilă a documentelor de
raportare se realizează în termen de 20 zile
lucratoare de la data depunerii acestora, perioada de timp în care
Autoritatea Contractantă va comunica Contractorului eventualele
neconcordanţe/documente lipsă care impiedica avizarea
favorabilă.
Contractorul are obligaţia ca în termen
de 10 zile lucrătoare să rezolve toate
neconcordanţele/documentele lipsă semnalate de Autoritatea
Contractantă. În cazul în care neconcordanţele / documentele
lipsă legate de avizarea favorabilă nu s-au putut rezolva, din vina
contractorului, în termenul stabilit, Autoritatea Contractantă este
indreptatită să facă plata cheltuililor justificate prin
documentele depuse.
19.1.4 acordarea, la cerere, a unui avans de până la 30% din valoarea
prevăzută pentru anul în curs, se virează contractorului in
condiţiile stabilite la art. 65 din O. G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea
stiintifica si dezvoltarea tehnologica aprobată prin Legea nr. 324 / 2003
şi H. G. nr. 475 / 2007 privind aprobarea Planului National de Cercetare
–Dezvoltare si Inovare II pentru perioada 2007 - 2013, art.7, lit a) si b).
19.2 Modalitatea de
recuperare a avansului: în
situaţia în care se solicită avans de către
Contractor, avansul acordat se
reţine cu ocazia plăţii valorii activităţilor prestate
pentru prima etapă a anului în curs. Suma
decontată pentru prima etapă a anului în curs trebuie să fie
suficient de mare pentru a acoperi avansul acordat
Art. 20 Autoritatea contractantă
efectuează plăţile în cadrul prezentului contract în contul
Contractorului:
Titular:
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei si
Radiatiei;
-
cod
IBAN Banca: RO96 RNCB 0082 0441 7265 0001;
-
Banca
BCR, Sucursala Unirii, Bd. Unirii nr. 43-45, Bucuresti;
-
cod
IBAN Trezorerie: RO75 TREZ 4215 069X XX00 1563;
-
Trezoreria
Jud. Ilfov, Str. Lucretiu Patrascanu, nr 10, Bucuresti;
-
cod
fiscal R 90 52 135.
Art. 21. In vederea efectuării plăţii,
contractorul transmite Autorităţii contractante documentele necesare
decontarii, fara a introduce la plata factura. In vederea decontarii sumei
solicitate Autoritatea Contractanta emite Ordin de Plata.
Art. 22 Autoritatea Contractantă decontează toate
cheltuielile Contractorului ocazionate de plata obligaţiilor care decurg
din reglementările fiscale în vigoare, cheltuieli aferente
activităţilor executate în cadrul prezentului contract.
Art. 23 Contractorul are obligaţia
de a utiliza sumele prevăzute în Devizul cadru, anexă la prezentul
contract, exclusiv pentru realizarea activitatilor prevăzute în prezentul
contract de finanţare. Dacă situaţia o impune, cu acordul
prealabil al Autorităţii Contractante, Contractorul poate efectua
realocări între categoriile de cheltuieli prevăzute în Devizul cadru
cu condiţia ca suma realocărilor cu semnul “+” să fie egală
cu suma realocărilor cu semnul ”-” şi să nu
depăşească 15% din total.
Art.
24 Categoriile de cheltuieli care se pot suporta din bugetul de stat în
vederea realizării p
Art. 25
Cheltuielile pentru dotări independente necesare realizării
proiectului vor fi prevăzute numai pentru echipamentele p
a. se înregistrează de către
Contractor;
b. au fost prevăzute în
Anexa IIa – Plan de realizare a p
Art.
26 Pentru realizarea
contractului, Contractorul nu va prevedea cheltuieli directe sau indirecte cum
ar fi: cheltuieli excepţionale, cheltuieli financiare, orice p
Art. 27 Cheltuielile
efectuate până la sistarea finanţării unui p
propusă în baza
evaluării lucrărilor de Comisia de evaluare şi avizare ca fiind
cauzată din culpa Contractorului, se suportă de către acesta.
Fac excepţie situaţiile în care se constată că sistarea nu
se face din vina Contractorului.
Art. 28 Lucrările executate care nu corespund
prevederilor contractuale se refac de către
Contractor pe cheltuiala sa.
Art. 29 Cheltuieli de personal:
29.1 Cheltuielile de personal vor fi determinate
cu luarea în considerare a timpului de
lucru necesar a fi utilizat de personalul direct implicat în realizarea
activitatiilor prevăzute în contract.
29.2
Cheltuielile de personal vor include numai cheltuieli pentru echipa de
cercetare a proiectului, prevăzut în execuţia prezentului contract
care asigură suport ştiinţific şi tehnic sau specializat;
29.3 La
determinarea cheltuielilor salariale se au în vedere prevederile H.G. nr. 475 /
2007 privind aprobarea Planului National de
Cercetare –Dezvoltare si Inovare II pentru perioada 2007 – 2013, privind
plafoanele pe baza cărora se calculează costurile salariale directe
la contractele de finanţare încheiate din fonduri bugetare.
Art.
30 Cheltuielile de personal pentru deplasări,
cuprinzând cazare, diurnă, transport, se prevăd şi vor fi
efectuate numai pentru realizarea activitatilor prevăzute în contract,
conform legislatiei in vigoare
Art.
31 Cheltuielile generale de
administraţie (regia) se calculează în conformitate cu
legislaţia în vigoare. Contractorul va preciza metoda de calculaţie
şi criteriul de repartizare a cheltuielilor indirecte.
Art.
32 Contractorul întocmeşte, păstrează şi ţine o
evidenţă clară şi
detaliată, din punct de vedere financiar, a activităţilor
derulate în cadrul contractului.
Art.
33 Pentru achiziţia produselor şi serviciilor necesare
realizării proiectului, contractorul aplică prevederile O. U. G. nr.
34 / 2006, aprobată prin Legea nr. 337/ 2006, privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii cu
modificările şi completările ulterioare.
Art.
34 Contractorul îşi asumă
responsabilitatea tehnică şi supravegherea generală a
executării activităţilor conform contractului.
Art.
35 Contractorul răspunde
pentru realizarea obligaţiilor contractuale şi suportă pagubele
cauzate Autorităţii Contractante, ca urmare a oricăror
acţiuni sau omisiuni legate de realizarea contractului, şi care îi
sunt imputabile.
Art. 36 Contractorul răspunde
pentru întreprinderea la timp a demersurilor necesare în vederea
obţinerii aprobărilor, avizelor sau licenţelor necesare
realizării contractului în concordanţă cu reglementările în
vigoare.
Art.
37 Contractorul răspunde
de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată.
Art.
38 Contractorul răspunde
de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii contractului pe
o perioada de 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale.
Art.
39 Contractorul îşi asumă responsabilitatea
tehnică şi supravegherea generală privind execuţia
contractului.
Art.
40 Autoritatea Contractantă nu este
răspunzătoare pentru prejudiciile suferite de Contractor ori de
către personalul acestuia în timpul executării contractului.
Art.
41 Autoritatea
Contractantă nu poate fi supusă vreunei revendicări pentru
compensare sau reparaţii faţă de aceste prejudicii.
Art. 42 Autoritatea Contractantă nu poate prelua nici o
răspundere juridica referitoare la asigurările de viaţă,
sănătate, accidente, călătorie şi altele asemenea,
care pot fi necesare Contractorului, personalului acestuia în timpul
executării contractului.
Art.
43 Autoritatea
Contractantă sprijină, prin demersurile necesare, obţinerea la
timp a aprobărilor, avizelor şi licenţelor şi
acţionează ca acestea să nu fie abuziv întârziate sau refuzate.
Art. 44 În cazul în care contractorul
nu-şi execută obligaţiile contractuale în termen de 30 de
zile de la încheierea etapei p
În situaţia în care
Autoritatea Contractantă nu poate recupera avansul în interiorul anului
bugetar din cauza incapacităţii de plată sau
desfiinţării unităţii contractoare, se va p
Art. 45 Cesionarea
contractului sau a unor părţi din acesta este interzisă.
Art. 46
Rezultatele cercetării obţinute pe baza derulării unui
contract finanţat din fonduri publice aparţin persoanei juridice
executante
Art.47 Autoritatea Contractantă
este autorizată să elaboreze anual, sau poate autoriza contractorul,
să elaboreze ocazional, rapoarte de activitate care vor fi făcute
publice, în care se vor prezenta obiectivele propuse şi în care se va
specifica titlul şi obiectivele proiectelor „costul total estimat” şi
contribuţia financiară a Autorităţii Contractante, durata
contractului, numele reprezentantului desemnat şi numele contractorului.
Raportul de activitate va fi editat într-o formă publicabilă, astfel
încât să nu aducă atingere sau să prejudicieze drepturile de
proprietate intelectuală ale parţilor în contract sau realizarea
activitătilor prevazute în contract.
Art. 48 În privinţa dreptului de
proprietate intelectuală şi industrială, exploatarea şi
diseminarea rezultatelor specifice obiectului contractului, se respectă
prevederile legale în vigoare.
Art.
49 Autoritatea Contractantă poate rezilia
contractul, dacă Contractorul este în lichidare
voluntară, se află în stare de
faliment ori dacă vinde sau cedează partea cea mai importantă a
activelor sale.
Art.
50 Autoritatea Contractantă poate rezilia
contractul în cazul în care contractorul nu
demarează realizarea contractului în
termenul stipulat la art. 5 din prezentul contract.
Art.
51 Autoritatea Contractantă poate rezilia
contractul în cazul în care Contractorul nu predă
Autorităţii Contractante documentele
doveditoare privind respectarea obligaţiilor prevăzute la art. 11,
din prezentul contract.
Art.
52 Autoritatea Contractantă poate rezilia
contractul din p
cu confirmare de primire astfel:
după
o săptămână calendaristică de la primirea de către
Contractor a preavizului, dacă durata contractului este mai mică de
două luni;
după
două săptămâni calendaristice, dacă durata contractului
este mai mică de patru luni;
după
şase săptămâni calendaristice, dacă durata contractului
este de cel puţin patru luni.
Art.
53 Din momentul rezilierii
contractului sau atunci când s-a făcut o notificare privind
rezilierea acestuia, Contractorul întreprinde
imediat măsurile necesare pentru încheierea executării
activitaţilor, la termen şi fără întârzieri, în vederea
reducerii la minimum a cheltuielilor. De
la data notificării nu se mai admit plăţi pe contract, cu
excepţia celor prevăzute la art.
55 angajate prin contract ferm
până la data notificării de reziliere.
Art.
54 Contractorul va fi
îndreptăţit la plata corespunzătoare părţii din
contract realizate până
în acel moment şi a eventualelor costuri
privind demobilizarea, precum şi a altor costuri rezonabile ce nu pot fi
evitate.
Art.
55 Contractorul poate rezilia
contractul, cu un preaviz prealabil
scris de cel
puţin 30 de
zile, în cazul în care Autoritatea Contractantă
se sustrage în mod sistematic de la obligaţiile sale contractuale.
Art.
56 Autoritatea
Contractantă poate rezilia contractul cu efect imediat, în cazul în care
Contractorul angajează, în termen de 6 luni de la semnarea contractului,
persoane fizice şi juridice care au participat la evaluarea şi
selectarea proiectului care face obiectul prezentului contract.
Art.
57 Autoritatea Contractanta
poate rezilia contractul in conditiile in care se constata neconcordanta intre
starea de fapt dovedita si declaratia pe propria raspundere a contractorului,
ca proiectul propus pentru finantare nu face obiectul unei finantari din
fonduri publice sau ca nu a beneficiat de finantare din alte programe
nationale. In acest caz, precum si in alte cazuri in care contractul a fost
atribuit prin incalcarea principiilor de etica sau prin furnizarea de
informatii inexacte catre autoritatea contractanta la atribuirea contractului
sau pe parcursul derularii contractului, Contractorul restituie integral sumele
primite, la care adauga dupa caz dobanda de refinantare a Bancii Nationale a
Romaniei. Sunt exceptate situatiile in care proiectul constitue continuarea
unor activitati de cercetare-dezvoltare finantate anterior celor mentionate in
anexa IIa - Plan de realizare a p
Art. 58 Niciuna dintre
părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen
şi / sau de executarea în mod necorespunzător – total sau
parţial – a oricărei obligaţii care îi revine în baza
prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea
necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de
forţă majoră, aşa cum este definită de lege.
Partea care invocă forţă majoră este obligată
să notifice celeilalte părţi, în termen de 48 ore, producerea
evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea
limitării consecinţelor lui.
Dacă în termen de 5 (cinci) zile de la producere, evenimentul
respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi
notifice încetarea de plin drept a prezentului contract şi / sau repunerea
în situaţia anterioară, fără ca vreuna dintre ele sa
pretindă daune – interese.
Art. 59 În cazul în care
contractorul întârzie în realizarea activităţilor asumate,
Autoritatea Contractantă poate calcula majorari (penalităţi) de
întârziere astfel:
·
0,1% din
valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere. Majorările de
întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua
imediat următoare termenului de scadenţă şi până la
data stingerii sumei datorate, inclusiv
·
Majorarile
(penalizările) care urmează a fi plătite nu pot depăşi
15% din valoarea contractului.
·
În cazul
rezilierii contractului conform prevederilor art. 57, Contractorul restituie
integral sumele primite, la care se adaugă după caz dobânda de
refinanţare a Băncii Naţionale a României.
Art. 60 Litigiile de orice
fel decurgând din executarea prezentului contract se soluţionează pe
cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la apariţie, iar
în caz contrar sunt de competenţa instanţei judecătoreşti
de drept comun. În cazul în care este necesară intervenţia unor
instanţe, se va apela la instanţele teritoriale din zona
Autorităţii Contractante.
Art. 61 În interpretarea obligaţiilor contractuale, precum
şi pentru aplicarea eventualelor prevederi nereglementate prin prezentul contract, se aplică
dispoziţiile O.G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea
ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică aprobată
prin Legea nr.324/2003 cu modificările ulterioare, H.G. nr. 1265/ 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea,
monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de
cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în
Planul naţional de cercetare – dezvoltare şi inovare.
Art. 62 În condiţiile
art.87 alin. (1) din O. G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea
ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică aprobată
prin Legea nr.324/2003 cu modificările ulterioare, finanţarea
proiectului se întrerupe în etapele şi situaţiile în care eşecul
este constatat de Autoritatea contractantă, pe baza
Art. 63 În analiză experţii vor stabili încadrarea în
situaţia de eşec pe piaţă pe baza studiilor tehnico – economice (studii de fezabilitate, piaţă,
impact etc. ) şi a altor metode şi reguli de bună practică
specifice profesiunii lor.
Art.
64 În condiţiile art.87
alin. (2) din O.G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea ştiinţifică
şi dezvoltarea tehnologică aprobată prin Legea nr.324/2003, finanţarea proiectului se întrerupe
şi cota de finanţare alocată de la bugetul programului se
restituie Autorităţii contractante în fiecare dintre următoarele
situaţii, dacă acestea au loc din vina realizatorilor proiectului:
Art.
65 Prevederile art. 64 nu se
aplică în situaţiile de risc sau eşec al cercetării,
constatate de Autoritatea Contractantă pe baza analizelor efectuate de
experţi în condiţiile
prevăzute conform legislaţiei în vigoare. Experţii se stabilesc
de către Autoritatea contractantă.
Art.
66 Pentru rezultatele care
sunt obţinute prin activitatea de cercetare sau părţi ale
acestora, care pot avea o dubla utilizare (civilă şi militară)
şi pot face obiectul unor operaţiuni de export, sau alt gen de
tranzacţie cu o terţă ţară străină, se
aplică prevederile legislaţiei
existente in legătura cu regimul de control al operaţiunilor cu
produse si tehnologii cu dubla utilizare, reglementat in prezent prin
O.U. G. nr. 158 / 1999 privind regimul exporturilor si importurilor de
produse strategice.
Art.
67 Prezentul contract şi
anexele sale pot fi modificate şi / sau completate numai prin acte
adiţionale semnate de către ambele părţi sau de către
împuterniciţii acestora.
Art.
68 Următoarele anexe fac parte
integrantă din contract:
a.
Anexa I - Deviz cadru;
b.
Anexa IIa – Plan de realizare a p
c.
Anexa IIb – Criterii de performanta asteptate
d.
Anexa III - Eşalonarea plăţilor;
e.
Anexa A – P
f.
Anexa B-
Clauze speciale
g.
Conventie
avans
Prezentul contract s-a încheiat în trei exemplare, cu paginile nume