Nr.  înregistrare contractor...................

Nr. înregistrare UEFISCSU................

 

CONTRACT DE FINANŢARE

PENTRU EXECUŢIE PROIECTE

 

NR....... /....…

 

Finanţare:

Bugetul de stat

 

Denumirea Programului din PN II:

 IDEI

 

 

Tip de proiect:

Proiecte de cercetare exploratorie

 

 

Valoarea contractului

1.000.000 lei*

 

Durata contractului:

36  luni

 

Nr. de pagini al contractului:

22

 

Autoritatea Contractantă:

Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare

 

Contractor:

 

 

Semnături:

 

 

De acord pentru

Contractor

De acord pentru

Autoritatea Contractantă

La Bucureşti

Data.………………

 

La Bucureşti

Data.……………….

Institutul Naţional de CD pentru Fizica Laserior, Plasmei şi Radiaţiei

 

Director General

Dr. Ing. Medianu Rareş

 

Director proiect

Dr. Ing. Nicolae Georgescu

 

Contabil Şef

Ec. Mihaela Osman

 

Oficiu juridic

Remus Popa

Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior

Preşedinte

Prof. Dr. Ing Ioan Dumitrache

 

Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare

Director adjunct

Magda Crîngaşu

 

Contabil Şef,

Elena TIŢA

 

 

AVIZAT (Autoritatea Contractanta):

           

            a) Responsabil contract

                _______________________  Semnătura: ___________Data:___________

 

            b) Compartiment Juridic

    _______________________  Semnătura:___________  Data: ___________               

 

 

 

 

*Valoarea include estimările pentru anii 2008, 2009 si 2010.

Între:

Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare (UEFISCSU), cu sediul în Bucureşti, Str. Schitu Măgureanu nr. 1, sector 5, cod poştal 050025, tel (021)3071918, fax. (021)3071919, având cont IBAN RO83TREZ7055003XXX000012 deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, cod fiscal 12354176, reprezentată prin Director adjunct, Magda Crîngaşu, şi Contabil Şef, Elena Tiţa, în calitate de AUTORITATE CONTRACTANTĂ,

şi

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei (INCDFLPR), cu sediul in Com. Măgurele, cod poştal 077125, Str. Atomiştilor nr. 409, Judeţ ILFOV, tel. (021)4574489, fax (021)4574243, cod unic de înregistrare  J23/609/2003, cod fiscal R9052135, cont IBAN RO75 TREZ 4215 069X XX00 1563 deschis la Trezoreria JUD. ILFOV, sau cont IBAN RO96 RNCB 0082 0441 7265 0001  deschis la Banca BCR SUCURSALA UNIRII, reprezentat prin Director General Dr. Ing. Rareş Medianu şi contabil şef Ec. Mihaela Osman, în calitate de CONTRACTOR,

s-a încheiat prezentul contract de finanţare a proiectului:

Cod: ID_54

Titlul proiectului: Noi structuri pulsate cu tensiuni înalte, generatoare de jeturi de plasmă rece la presiunea atmosferei terestre, cu aplicaţii bio-medicale,

în condiţiile H.G. nr.475/2007 privind aprobarea Planului Naţional de Cercetare Dezvoltare şi Inovare II, pentru perioada 2007-2013.   

 

I. OBIECTUL CONTRACTULUI

 

Art. 1 Obiectul prezentului contract de finanţare îl constituie execuţia activităţilor proiectului – cod ID_54, titlul proiectului: Noi structuri pulsate cu tensiuni înalte, generatoare de jeturi de plasmă rece la presiunea atmosferei terestre, cu aplicaţii bio-medicale, corespunzător propunerii Contractorului şi aprobată spre finanţare de Autoritatea Contractantă.

            Art. 2 Contractorul va executa activitatile descrise în conformitate cu ANEXA IIa –Plan de realizare a proiectului – parte integranta a prezentului contract de finantare.

 

II. DURATA CONTRACTULUI

 

Art. 3 Contractul intră în vigoare la data semnării şi atribuirii numărului de contract de către Autoritatea Contractantă.

Art. 4   Durata contractului este de 36 de luni de la data intrării în vigoare.

Art. 5 Contractorul începe execuţia activităţilor prevăzute în prezentul contract în  termen de maximum 7 zile calendaristice de la data intrării în vigoare.

Art. 6 Contractorul încheie execuţia completă a activităţilor proiectului, obiect al prezentului contract, la data de 30 septembrie 2010.

 

                                   III. VALOAREA CONTRACTULUI

 

 Art. 7 Valoarea Contractului este de 1.000.000 lei (valoarea înscrisă pe prima pagină a contractului) reprezentând suma totală alocată proiectului de la bugetul de stat, din care pentru anul bugetar:

 

ANUL

TOTAL(lei)

2007

40.000

2008

280.000

2009

400.000

2010

280.000

          Art.8 Cheltuielile vor fi efectuate conform specificaţiilor din Anexa I, Anexa IIa, Anexa III şi Anexa A la prezentul contract.

Art.9 Autoritatea Contractantă îşi rezervă dreptul de a renegocia prevederile contractului de finanţare, pentru încadrarea în limitele de cheltuieli aprobate prin legea bugetului de stat anuală, sau prin legea de rectificare a bugetului de stat, conform Contractului, încheiat între Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi UEFISCSU.

       Art.10 Pentru anii bugetari urmatori 2008, 2009, 2010 se pot incheia acte adiţionale, în termen de 45 zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul respectiv.

 

 

 IV. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

 

        Art. 11. OBLIGAŢIILE CONTRACTORULUI:

11.1                răspundă de desfăşurarea activităţilor de cercetare în conformitate cu conţinutul şi

valoarea proiectului de cercetare aprobat.

11.2                execute activitatile descrise în Anexa IIa – Plan de realizare a proiectului, parte integrantă a prezentului contract de finanţare. 

11.3                Să întocmească anexele contractului cu respectarea conţinutului propunerii de proiect care

a fost depusă şi evaluată în competiţia în urma căreia a fost declarată castigatoare.

11.4                răspundă de utilizarea sumelor prevăzute prin contract.

11.5                prezinte Autorităţii contractante, în termenele stabilite, documentele necesare conform specificaţiilor din Anexa A – Procedura de contractare şi decontare a lucrărilor, parte integrantă la prezentul contract.

11.6                Să supună spre aprobare Autorităţii Contractante orice propunere de modificare a

componenţei echipei de cercetare, în următoarele condiţii:

- deces, boală sau accident a unui membru al echipei de cercetare, care duce la imposibilitatea 

   continuării activităţii;

- forţă majoră;

- pensionare sau altă formă de încetare a  contractului de muncă;

- în cazul reducerii sau creşterii volumului activităţilor din cadrul proiectului.

11.7                utilizeze, în conformitate cu reglementările în vigoare documentaţiile, rezultatele tangibile şi intangibile ale cercetărilor ştiinţifice în condiţiile Legii nr.324/2003 pentru aprobarea OG 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, cu modificările şi completările ulterioare.

11.8                Să asigure secretul profesional pe durata contractului şi, după caz, sa aplice prevederile

privind  regimul informaţiilor clasificate, conform Legii nr. 182 / 2002 privind protecţia informaţiilor clsificate, H.G. nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România şi reglementările MECT – ANCS in acest sens (O. M. nr. 7079 / 03 aprilie 2003);

11.9                Să nu comunice, în nici o situaţie, fără consimţământul prealabil scris al Autorităţii

Contractante, informaţii confidenţiale aparţinând Autorităţii Contractante sau obţinute de el în baza relaţiilor contractuale;

11.10            Să nu facă publice informaţii, fără consimţământul scris al Autorităţii Contractante şi să nu

folosească în defavoarea acesteia informaţiile primite;

11.11            Să organizeze sistemul propriu de protecţie a informaţiilor clasificate, in conformitate cu

,,Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate aprobate prin H.G. nr. 585 / 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România şi a  dispoziţiilor legale în vigoare în cazul în care pe durata derulării contractului, contractorul deţine şi /sau utilizează informaţii clasificate de natura celor prevăzute în conformitate cu H.G. nr. 337 / 2003, precum şi cu art. 17 - lit. a), i), k) si l) din Legea  nr. 182 / 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate;

11.12            prezinte, la solicitarea Autorităţii Contractante date referitoare la fundamentarea unor articole ale Devizului cadru şi documente suplimentare, referitoare la proiectele de cercetare finanţate. Întocmirea necorespunzătoare a acestora sau refuzul de a le înainta poate atrage după sine amânarea sau nedecontarea etapei sau proiectului.

11.13            Să înainteze către Autoritatea Contractantă, la finalizarea proiectului de cercetare, un raport de cercetare în vederea evaluării finale în conformitate cu Anexa A – Procedura de contractare şi decontare a lucrărilor, parte integrantă a prezentului contract.

11.14     asigure realizarea avizării lucrărilor efectuate şi a rezultatelor obţinute pe

parcursul desfăşurării contractului de către comisiile interne de avizare alcătuite în acest scop şi aprobate de către Autoritatea Contractantă. În baza constatărilor Comisiei de avizare, privind executarea necorespunzătoare a lucrărilor şi folosirea ineficientă a fondurilor acordate, Contractorul se obligă să restituie sumele plătite de Autoritatea Contractantă până la data constatării şi să suporte penalităţile prevăzute în prezentul Contract. Procesul verbal de avizare internă se întocmeşte conform modelului stabilit de Autoritatea Contractantă.

11.15         urmeze procedurile corespunzătoare de punere în aplicare a recomandărilor comisiilor de avizare, aprobate de Autoritatea Contractantă.

11.16         asigure restituirea, la termenul legal, a avansului rămas nejustificat, primit de la Autoritatea Contractantă în conformitate cu actele normative în vigoare.

11.17       Să respecte normele deontologice ale cercetării ştiinţifice precum şi alte reglementări

aplicabile.

11.18   Să asigure că orice publicaţie sau orice rezultat apărut şi raportat în urma cercetării

finanţate de la bugetul de stat prin Autoritatea Contractantă va avea menţionat numele finantatorului şi numarul de contractat;

11.19   Să comunice în scris Autorităţii Contractante, în termen de 30 de zile, în cazul în care se află

în stare de faliment, lichidare sau dacă cedează partea cea mai importantă a activelor sale;

11.20 Să permită pe toată durata contractului, precum şi pe o perioadă de 3 ani de la încetarea acestuia, în decurs de 10 zile lucrătoare de la primirea unei notificări în acest sens, accesul neîngrădit al reprezentanţilor Autorităţii Contractante, ai Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, ai Ministerului Finanţelor Publice, ai Curţii de Conturi, pentru a controla documentele pe baza cărora se ţine evidenţa activităţilor derulate în cadrul contractului. Controlul se efectuează la locul unde aceste documente sunt păstrate de către contractor;

11.21 Să coopereze total cu o terţă parte, contractată de către Autoritatea Contractantă pentru a realiza activitaţi de monitorizare şi eventual de evaluare a activitaţilor executate in cadrul prezentului contract, şi să furnizeze toate informaţiile şi documentele cerute în mod rezonabil de aceasta în scopul îndeplinirii sarcinilor;

        11.22  Să respecte clauzele speciale prevazute în anexa B, parte integrantă a prezentului Contract;

        11.23  Să anunţe Autoritatea Contractantă de orice modificare a statutului directorului de proiect în conformitate cu specificatţile din Pachetul de Informaţii;

        11.24  Sa notifice în scris în termen de 10 zile calendaristice orice modificare aparută cu privire la datele de identificare şi contact.

       11.25  Directorul de proiect asigură existenţa actualizată a CV-urilor membrilor echipei de cercetare în portalul www.cercetatori-romani.ro (existenţa actualizată a CV-urilor va fi utilizată ca referinţă pentru activitatea de monitorizarea şi evaluarea implementării proiectului);

       11.26  Directorul de proiect, anual, intocmeşte un raport de autoevaluare care va fi susţinut public într-un cadru stabilit de Autoritatea Contractantă;

       11.27  Pe perioada derulării contractului de finanţare, directorul de proiect este inregistrat în Registrul Naţional al Evaluatorilor având obligaţia sa menţină actualizat CV-ul de evaluator şi să participe la procesul de evaluare, la solicitarea autorităţtii contractante, pe perioada derulării proiectului de cercetare, cu respectarea conflictului de interes;

       11.28 Să organizeze distinct contabilitate pentru activităţi economice şi non-economice pentru activităţile de cercetare dezvoltare inovare, în sensul întocmirii în cadrul situaţiilor financiare anuale a unor note explicative care să prezinte distinct aceste informaţii pe activirăţi cu cheltuieli după natura şi destinaţia lor şi venituri după natura şi sursa lor. Toate profiturile/veniturile excedentare rezultate din activitatea de cercetare să fie reinvestite în totalitate înaceastă activitate, diseminare sau educaţie, şi să prezinte alături de situaţiile financiare întocmite în modul arătat mai sus,  un raport de audit întocmit de un auditor financiar independent (în baza OUG 75/ 1999 privind auditul financiar cu modificările şi completările ulterioare);

        11.29 Sa realizeze pagină de internet, în limba română şi în limba engleză, privind proiectul în derulare, pagina se va actualiza în permanenţă pe perioada desfăşurării proiectului, punându-se în evidenţă rezultatele intermediare şi finale.

 

Art. 12 OBLIGAŢIILE AUTORITĂŢII CONTRACTANTE:

12.1          Să analizeze cu operativitate documentele prezentate de Contractor, atât în faza de

contractare cât şi în faza de decontare;

12.2                Să pună la dispoziţia Contractorului orice informaţii şi/sau documentaţii pe care le deţine

şi care pot fi relevante pentru realizarea contractului. Aceste documente vor fi returnate Autorităţii Contractante la finalizarea contractului;

12.3                Să facă plata valorii lucrărilor avizate, la termenele prevăzute, în conformitate cu

prevederile contractuale;

12.4                Să analizeze prin comisiile de evaluare şi monitorizare recomandările făcute de comisiile

de avizare internă în urma evaluării etapelor de realizare a proiectelor de cercetare;

12.5                Să nu comunice, în nici o situaţie, fără consimţământul prealabil scris al Contractorului,

informaţii confidenţiale aparţinând Contractorului sau obţinute de Autoritatea Contractantă în baza relaţiilor contractuale;

12.6                Să asigure îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor care rezultă din prezentul contract;

12.7                organizeze sistemul propriu de protecţie a informaţiilor clasificate, în conformitate

cu ,,Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România şi dispoziţiile legale în vigoare în cazul în care Autoritatea Contractantă monitorizează şi gestionează proiecte de cercetare-dezvoltare care conţin informaţii de natura celor prevăzute în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.337/2003 precum şi cu art.17, lit.a),i), k), si l) din Legea  nr. 182 / 2002 privind protecţia informaţiilor clasificate;

         12.8  Să pună la dispoziţia Contractorului portalul www.cercetatori-romani.ro.

 12.9   Să elaboreze rapoartele de evaluare necesare, în vederea aprobării rapoartelor de activitate ale Contractorului; sa asigure, prin responsabilul de proiect, monitorizarea şi evaluarea proiectului

12.10.  Să acorde contractorului, la cererea acestuia, sume in avans de până la 30% din valoarea  anuală a contractului, în condiţiile prevăzute in H.G. 475/2007 privind aprobarea Planului National de Cercetare –Dezvoltare si Inovare II pentru perioada 2007 - 2013, art.7, lit a) si b);

12.11    Sa efectueze, la finalizarea proiectului, la sediul contractorului, cu sprijinul unui evaluator

independent, evaluarea rezultatelor obţinute in urma finalizării proiectului.

 

 V. ADRESE PENTRU COMUNICĂRI

 

        Art 13   In accepţiunea părţilor contractante, orice notificare/comunicare/raport adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă exclusiv la adresa/sediul prevăzut în preambulul prezentului contract.

         Art 14  Rapoartele şi toate celelalte comunicări între cele 2 părţi se vor transmite la următoarele adrese:

a)        pentru Autoritatea Contractantă:

Irina Stan - UEFISCSU, tel. (021)3071934, fax (021)3071919, e-mail: irina.stan@uefiscsu.ro, cu sediul în Bucureşti, str. Schitu Măgureanu nr. 1, sector 5, cod poştal 050025.

b)       pentru Contractor:

Director de proiect: Dr. Ing. Nicolae Georgescu, CSII, Lab. Fizica Plasmei şi Fuziune Nucleară, Institutul Naţional de C-D pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei, Str. Atomiştilor nr. 409, Com. Măgurele, Jud. Ilfov, CP MG-36, telefon (021)4574550 / int. 2203, sau (021)4574490, sau 0723120468, fax (021)4574243, e-mail ngeorge@infim.ro

Art 15  Comunicările referitoare la cereri, avize, aprobări, acorduri se fac în termenele stabilite prin contract în formă scrisă, pe suport care să permită înregistrarea acestora.

         Art 16  Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

         Art 17  Comunicările dintre părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

 

VI. PREZENTAREA RAPOARTELOR

 

Art. 18 Contractorul are obligaţia de a  prezenta Autorităţii Contractante, la datele şi în condiţiile  stabilite în anexele la prezentul contract, documentele precizate în contract.

           

VII. PLĂŢI

 

          Art. 19 Plăţile către contractor se efectuează în condiţiile prevăzute în prezentul contract de finanţare:

                  19.1 Contractorul este îndreptăţit pentru plată astfel:

19.1.1  în mai multe tranşe fixe, aşa cum se prevede în Eşalonarea plăţilor anexă la

prezentul contract; sumele se decontează in termen de 10  zile lucratoare de la data avizarii in mod favorabil a documentelor de raportare de catre Autoritatea Contractantă, data inscrisă pe documentele avizate;

19.1.2    în baza documentelor de raporatare menţionate în Anexa A a prezentului contract.

19.1.3     avizarea favorabilă a documentelor de raportare se realizează în termen de 20 zile

lucratoare de la data depunerii acestora, perioada de timp în care Autoritatea Contractantă va comunica Contractorului eventualele neconcordanţe/documente lipsă care impiedica avizarea favorabilă.

Contractorul are obligaţia ca în termen de 10 zile lucrătoare să rezolve toate neconcordanţele/documentele lipsă semnalate de Autoritatea Contractantă. În cazul în care neconcordanţele / documentele lipsă legate de avizarea favorabilă nu s-au putut rezolva, din vina contractorului, în termenul stabilit, Autoritatea Contractantă este indreptatită să facă plata cheltuililor justificate prin documentele depuse.

                      19.1.4 acordarea, la cerere, a unui avans de până la 30% din valoarea prevăzută pentru anul în curs, se virează contractorului in condiţiile stabilite la art. 65 din O. G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica aprobată prin Legea nr. 324 / 2003 şi H. G. nr. 475 / 2007 privind aprobarea Planului National de Cercetare –Dezvoltare si Inovare II pentru perioada 2007 - 2013, art.7, lit a) si b).

19.2       Modalitatea de recuperare a avansului: în situaţia în care se solicită avans de către

Contractor, avansul acordat se reţine cu ocazia plăţii valorii activităţilor prestate pentru prima etapă a anului în curs. Suma decontată pentru prima etapă a anului în curs trebuie să fie suficient de mare pentru a acoperi avansul acordat

      19.3     Plata finala se va realiza, de catre Autoritatea Contractanta, in maximum 30 de zile lucratoare de la avizarea favorabila a Raportului final de activitate si a vizitei la sediul Contractorului.

 

VIII. MODALITĂŢI DE PLATĂ

 

            Art. 20 Autoritatea contractantă efectuează plăţile în cadrul prezentului contract în contul Contractorului:

Titular: Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei;

-         cod IBAN Banca: RO96 RNCB 0082 0441 7265 0001;

-         Banca BCR, Sucursala Unirii, Bd. Unirii nr. 43-45, Bucuresti;

-         cod IBAN Trezorerie: RO75 TREZ 4215 069X XX00 1563;

-         Trezoreria Jud. Ilfov, Str. Lucretiu Patrascanu, nr 10, Bucuresti;

-         cod fiscal R 90 52 135.

            Art. 21.  In vederea efectuării plăţii, contractorul transmite Autorităţii contractante documentele necesare decontarii, fara a introduce la plata factura. In vederea decontarii sumei solicitate Autoritatea Contractanta emite Ordin de Plata.

 

 

IX.  FISCALITATE

 

            Art. 22 Autoritatea Contractantă decontează toate cheltuielile Contractorului ocazionate de plata obligaţiilor care decurg din reglementările fiscale în vigoare, cheltuieli aferente activităţilor executate în cadrul prezentului contract.

 

X. DISPOZIŢII PRIVIND CHELTUIELILE

 

   Art. 23 Contractorul are obligaţia de a utiliza sumele prevăzute în Devizul cadru, anexă la prezentul contract, exclusiv pentru realizarea activitatilor prevăzute în prezentul contract de finanţare. Dacă situaţia o impune, cu acordul prealabil al Autorităţii Contractante, Contractorul poate efectua realocări între categoriile de cheltuieli prevăzute în Devizul cadru cu condiţia ca suma realocărilor cu semnul “+” să fie egală cu suma realocărilor cu semnul ”-” şi să nu depăşească 15% din total.

           Art. 24 Categoriile de cheltuieli care se pot suporta din bugetul de stat în vederea realizării proiectelor cuprinse în Programul IDEI sunt prevăzute în Normele aprobate prin H.G. nr. 1579/2002.pentru aprobarea normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitati de cercetare – dezvoltare si de stimulare a inovarii, finantate de la bugetul de stat.

          Art. 25 Cheltuielile pentru dotări independente necesare realizării proiectului vor fi prevăzute numai pentru echipamentele procurate după data intrării în vigoare a contractului şi care:

a.       se înregistrează de către Contractor;

b.      au fost prevăzute în Anexa IIa – Plan de realizare a proiectului, parte a prezentului contract.

 Art. 26 Pentru realizarea contractului, Contractorul nu va prevedea cheltuieli directe sau indirecte cum ar fi: cheltuieli excepţionale, cheltuieli financiare,  orice profit, beneficiu, dividende, reţineri pentru posibile viitoare pierderi sau pagube, cheltuieli inoportune şi exagerate, cheltuieli de distribuţie şi marketing şi cheltuieli de publicitate pentru a-şi promova produsele şi activităţile comerciale, recuperarea pierderilor, cheltuieli de protocol nejustificate cu excepţia acelora necesare pentru realizarea activităţilor în cadrul contractului, orice cheltuieli legate de servicii finanţate de terţe părţi,  orice costuri legate de protecţia rezultatelor obţinute în derularea activităţii. În cazul în care se prevăd asemenea cheltuieli, Autoritatea Contractantă va refuza plata acestora şi îşi rezervă dreptul de a prelungi termenul de plată.

 Art. 27 Cheltuielile efectuate până la sistarea finanţării unui proiect de cercetare, sistare

propusă în baza evaluării lucrărilor de Comisia de evaluare şi avizare ca fiind cauzată din culpa Contractorului, se suportă de către acesta. Fac excepţie situaţiile în care se constată că sistarea nu se face din vina Contractorului.

           Art. 28 Lucrările executate care nu corespund prevederilor contractuale se refac de către

Contractor pe cheltuiala sa.

            Art. 29 Cheltuieli de personal:

29.1  Cheltuielile de personal vor fi determinate cu luarea în considerare a timpului de

lucru necesar a fi utilizat de personalul direct implicat în realizarea activitatiilor prevăzute în contract.

29.2  Cheltuielile de personal vor include numai cheltuieli pentru echipa de cercetare a proiectului, prevăzut în execuţia prezentului contract care asigură suport ştiinţific şi tehnic sau specializat;

29.3  La determinarea cheltuielilor salariale se au în vedere prevederile H.G. nr. 475 / 2007 privind aprobarea Planului National de Cercetare –Dezvoltare si Inovare II pentru perioada 2007 – 2013, privind plafoanele pe baza cărora se calculează costurile salariale directe la contractele de finanţare încheiate din fonduri bugetare.

Art. 30  Cheltuielile de personal pentru deplasări, cuprinzând cazare, diurnă, transport, se prevăd şi vor fi efectuate numai pentru realizarea activitatilor prevăzute în contract, conform legislatiei in vigoare

               Art. 31   Cheltuielile generale de administraţie (regia) se calculează în conformitate cu legislaţia în vigoare. Contractorul va preciza metoda de calculaţie şi criteriul de repartizare a cheltuielilor indirecte.

               Art. 32 Contractorul întocmeşte, păstrează şi ţine o evidenţă clară şi  detaliată, din punct de vedere financiar, a activităţilor derulate în cadrul contractului.

              Art. 33 Pentru achiziţia produselor şi serviciilor necesare realizării proiectului, contractorul aplică prevederile O. U. G. nr. 34 / 2006, aprobată prin Legea nr. 337/ 2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii cu modificările şi completările ulterioare.

             

 

XI. RASPUNDERE CONTRACTUALĂ

 

Art. 34  Contractorul îşi asumă responsabilitatea tehnică şi supravegherea generală a executării activităţilor conform contractului.

Art. 35 Contractorul răspunde pentru realizarea obligaţiilor contractuale şi suportă pagubele cauzate Autorităţii Contractante, ca urmare a oricăror acţiuni sau omisiuni legate de realizarea contractului, şi care îi sunt imputabile.

            Art. 36 Contractorul răspunde  pentru întreprinderea la timp a demersurilor necesare în vederea obţinerii aprobărilor, avizelor sau licenţelor necesare realizării contractului în concordanţă cu reglementările în vigoare.

            Art. 37 Contractorul răspunde de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată.

Art. 38 Contractorul răspunde de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii contractului pe o perioada de 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale.

Art. 39  Contractorul îşi asumă responsabilitatea tehnică şi supravegherea generală privind execuţia contractului.

Art. 40   Autoritatea Contractantă nu este răspunzătoare pentru prejudiciile suferite de Contractor ori de către personalul acestuia în timpul executării contractului.

Art. 41 Autoritatea Contractantă nu poate fi supusă vreunei revendicări pentru compensare sau reparaţii faţă de aceste prejudicii.

            Art. 42 Autoritatea Contractantă nu poate prelua nici o răspundere juridica referitoare la asigurările de viaţă, sănătate, accidente, călătorie şi altele asemenea, care pot fi necesare Contractorului, personalului acestuia în timpul executării contractului.

Art. 43 Autoritatea Contractantă sprijină, prin demersurile necesare, obţinerea la timp a aprobărilor, avizelor şi licenţelor şi acţionează ca acestea să nu fie abuziv întârziate sau refuzate.

       Art. 44   În cazul în care contractorul nu-şi execută obligaţiile contractuale în termen de 30 de

zile de la încheierea etapei proiectului pentru care a beneficiat de avans, se va calcula dobânda de refinanţare a Băncii Naţionale pe durata întârzierii, diminuându-se corespunzător valoarea care urmează a fi decontată; 

În situaţia în care Autoritatea Contractantă nu poate recupera avansul în interiorul anului bugetar din cauza incapacităţii de plată sau desfiinţării unităţii contractoare, se va proceda la executarea silită, potrivit legii, prin urmărirea elementelor de patrimoniu.

 

XII. CESIUNEA

 

            Art. 45  Cesionarea contractului sau a unor părţi din acesta este interzisă.

 

 

 

XIII. PROPRIETATE INDUSTRIALĂ ŞI INTELECTUALĂ

 

            Art. 46  Rezultatele cercetării obţinute pe baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin persoanei juridice executante

            Art.47 Autoritatea Contractantă este autorizată să elaboreze anual, sau poate autoriza contractorul, să elaboreze ocazional, rapoarte de activitate care vor fi făcute publice, în care se vor prezenta obiectivele propuse şi în care se va specifica titlul şi obiectivele proiectelor „costul total estimat” şi contribuţia financiară a Autorităţii Contractante, durata contractului, numele reprezentantului desemnat şi numele contractorului. Raportul de activitate va fi editat într-o formă publicabilă, astfel încât să nu aducă atingere sau să prejudicieze drepturile de proprietate intelectuală ale parţilor în contract sau realizarea activitătilor prevazute în contract.

           Art. 48 În privinţa dreptului de proprietate intelectuală şi industrială, exploatarea şi diseminarea rezultatelor specifice obiectului contractului, se respectă prevederile legale în vigoare.

 

XIV. SUSPENDAREA SI REZILIEREA CONTRACTULUI

 

Art. 49  Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul, dacă Contractorul este în lichidare

voluntară, se află în stare de faliment ori dacă vinde sau cedează partea cea mai importantă a activelor sale.

Art. 50  Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul în cazul în care contractorul nu

demarează realizarea contractului în termenul stipulat la art. 5 din prezentul contract.

Art. 51  Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul în cazul în care Contractorul nu predă

Autorităţii Contractante documentele doveditoare privind respectarea obligaţiilor prevăzute la art. 11, din prezentul contract.

Art. 52  Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul din proprie voinţă utilizând un preaviz

cu confirmare de primire astfel:

Ÿ         după o săptămână calendaristică de la primirea de către Contractor a preavizului, dacă durata contractului este mai mică de două luni;

Ÿ         după două săptămâni calendaristice, dacă durata contractului este mai mică de patru luni;

Ÿ         după şase săptămâni calendaristice, dacă durata contractului este de cel puţin patru luni.

Art. 53 Din momentul rezilierii contractului sau atunci când s-a făcut o notificare privind

rezilierea acestuia, Contractorul întreprinde imediat măsurile necesare pentru încheierea executării activitaţilor, la termen şi fără întârzieri, în vederea reducerii la  minimum a cheltuielilor. De la data notificării nu se mai admit plăţi pe contract, cu excepţia celor prevăzute la art. 55 angajate prin contract ferm până la data notificării de reziliere.

Art. 54 Contractorul va fi îndreptăţit la plata corespunzătoare părţii din contract realizate până

în acel moment şi a eventualelor costuri privind demobilizarea, precum şi a altor costuri rezonabile ce nu pot fi evitate.

Art. 55 Contractorul poate rezilia contractul, cu un  preaviz  prealabil  scris  de  cel  puţin  30  de

zile, în cazul în care Autoritatea Contractantă se sustrage în mod sistematic de la obligaţiile sale contractuale.

Art. 56 Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul cu efect imediat, în cazul în care Contractorul angajează, în termen de 6 luni de la semnarea contractului, persoane fizice şi juridice care au participat la evaluarea şi selectarea proiectului care face obiectul prezentului contract.

Art. 57 Autoritatea Contractanta poate rezilia contractul in conditiile in care se constata neconcordanta intre starea de fapt dovedita si declaratia pe propria raspundere a contractorului, ca proiectul propus pentru finantare nu face obiectul unei finantari din fonduri publice sau ca nu a beneficiat de finantare din alte programe nationale. In acest caz, precum si in alte cazuri in care contractul a fost atribuit prin incalcarea principiilor de etica sau prin furnizarea de informatii inexacte catre autoritatea contractanta la atribuirea contractului sau pe parcursul derularii contractului, Contractorul restituie integral sumele primite, la care adauga dupa caz dobanda de refinantare a Bancii Nationale a Romaniei. Sunt exceptate situatiile in care proiectul constitue continuarea unor activitati de cercetare-dezvoltare finantate anterior celor mentionate in anexa IIa -  Plan de realizare a proiectului.

         

XV. FORŢA MAJORĂ

 

            Art. 58  Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi / sau de executarea în mod necorespunzător – total sau parţial – a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţă majoră, aşa cum este definită de lege.

Partea care invocă forţă majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 48 ore, producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.

Dacă în termen de 5 (cinci) zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract şi / sau repunerea în situaţia anterioară, fără ca vreuna dintre ele sa pretindă daune – interese.

 

XVI. Majorari (Penalizari)

 

            Art. 59  În cazul în care contractorul întârzie în realizarea activităţilor asumate, Autoritatea Contractantă poate calcula majorari (penalităţi) de întârziere astfel:

·        0,1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere. Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate, inclusiv

·        Majorarile (penalizările) care urmează a fi plătite nu pot depăşi 15% din valoarea contractului.

·        În cazul rezilierii contractului conform prevederilor art. 57, Contractorul restituie integral sumele primite, la care se adaugă după caz dobânda de refinanţare a Băncii Naţionale a României.

 

XVII. LITIGII

 

            Art. 60  Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract se soluţionează pe cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la apariţie, iar în caz contrar sunt de competenţa instanţei judecătoreşti de drept comun. În cazul în care este necesară intervenţia unor instanţe, se va apela la instanţele teritoriale din zona Autorităţii Contractante.

 

 

XVIII. DISPOZIŢII FINALE

 

            Art. 61 În interpretarea obligaţiilor contractuale, precum şi pentru aplicarea eventualelor prevederi nereglementate prin  prezentul contract, se aplică dispoziţiile O.G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică aprobată prin Legea nr.324/2003 cu modificările ulterioare, H.G. nr. 1265/ 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare – dezvoltare şi inovare.

Art. 62  În condiţiile art.87 alin. (1) din O. G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică aprobată prin Legea nr.324/2003 cu modificările ulterioare, finanţarea proiectului se întrerupe în etapele şi situaţiile în care eşecul este constatat de Autoritatea contractantă, pe baza analizelor efectuate de experţi. Experţii se numesc de către Autoritatea contractantă.

Art. 63 În analiză experţii vor stabili încadrarea în situaţia de eşec pe piaţă pe baza studiilor tehnico – economice  (studii de fezabilitate, piaţă, impact etc. ) şi a altor metode şi reguli de bună practică specifice profesiunii lor.

Art. 64 În condiţiile art.87 alin. (2) din O.G. nr. 57 / 2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică aprobată prin Legea nr.324/2003,  finanţarea proiectului se întrerupe şi cota de finanţare alocată de la bugetul programului se restituie Autorităţii contractante în fiecare dintre următoarele situaţii, dacă acestea au loc din vina realizatorilor proiectului:

Art. 65 Prevederile art. 64 nu se aplică în situaţiile de risc sau eşec al cercetării, constatate de Autoritatea Contractantă pe baza analizelor efectuate de experţi  în condiţiile prevăzute conform legislaţiei în vigoare. Experţii se stabilesc de către Autoritatea contractantă.

Art. 66 Pentru rezultatele care sunt obţinute prin activitatea de cercetare sau părţi ale acestora, care pot avea o dubla utilizare (civilă şi militară) şi pot face obiectul unor operaţiuni de export, sau alt gen de tranzacţie cu o terţă ţară străină, se aplică prevederile legislaţiei existente in legătura cu regimul de control al operaţiunilor cu produse si tehnologii cu dubla utilizare, reglementat in prezent prin

O.U. G. nr. 158 / 1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice.          

            Art. 67 Prezentul contract şi anexele sale pot fi modificate şi / sau completate numai prin acte adiţionale semnate de către ambele părţi sau de către împuterniciţii acestora.

Art. 68  Următoarele anexe fac parte integrantă din contract:

a.       Anexa I - Deviz cadru;

b.      Anexa IIa – Plan de realizare a proiectului;

c.       Anexa IIb – Criterii de performanta asteptate

d.      Anexa III - Eşalonarea plăţilor;

e.       Anexa A – Procedura de contractare şi decontare a lucrărilor;

f.        Anexa B- Clauze speciale

g.       Conventie avans

 

 

Prezentul contract s-a încheiat în trei exemplare, cu paginile numerotate, toate având valoare de original, conţinând 22 pagini (inclusiv anexele), din care doua exemplare pentru Autoritatea Contractantă, un exemplar pentru Contractor.