Anexa A / la contractul de finanţare
nr. …………………
P |
IDEI |
Tipul p |
P |
Cod
p |
ID_54 |
P
1. Contractorul prezintă la contractare
Autorităţii Contractante în termenele stabilite următoarele
documente:
a. Contractul de finanţare;
b.
Anexa I - Deviz cadru;
c.
Anexa IIa - Plan de realizare a p
d.
Anexa IIb -
Criterii de performanţă aşteptate;
e.
Anexa III - Eşalonarea plăţilor;
f.
Anexa A - Procedura de contractare şi decontare a lucrărilor;
g. Anexa B - Clauze speciale;
h. Conventie avans.
2. Pentru acordarea avansului persoanelor juridice
de drept privat, se va prezenta la contractare o solicitare in acest sens
insotita de o scrisoare de garantie bancara in suma egala cu avansul.
(contractarea se va face numai cu persoanele juridice inscrise si validate in
Registrul Potentialilor Contractori).
3. Decontarea
lucrărilor
Conform HG 475/2007, art.7, alin. a, într-un an
calendaristic pot exista maximum 2 etape, fiecare etapă având durata de
minimum 6 luni, cu excepţia primului an de derulare a proiectului pentru
care durata poate fi mai mică, dar nu mai puţin de 3 luni.
Suma decontată pentru prima etapă a anului
în curs trebuie să fie suficient de mare pentru a acoperi avansul acordat
(valoarea avansului este de până la 30% din valoarea anuală a
contractului).
Pentru decontarea lucrărilor Contractorul
are obligaţia de a prezenta Autorităţii Contractante,
următoarele documente:
3.1 pentru
etapa intermediara (daca este cazul)
a) Proces de avizare internă a rezultatelor, conform model A- pentru
suma aferentă etapei intermediare. Procesul – verbal va fi semnat de
comisia internă de avizare, constituită şi aprobată de
către Autoritatea Contractantă, în scopul evaluării şi
avizării lucrărilor efectuate în cadrul proiectului de cercetare.
Suma propusă pentru decontare, înscrisă în procesul verbal de avizare
a rezultatelor, nu va depăşi suma prevazută pentru termenul
respectiv;
b) Anexa I- Devizul cadru postcalcul – pentru suma aferentă etapei
intermediare;
c). Anexa IIa – Plan de realizare al proiectului – cu rezultatele livrate
în etapa corespunzătoare.
Avizare şi aprobarea rezultatelor aferente etapei intermediare se face
în baza unui Raport intermediar de Avizare şi monitorizare întocmit de
către Autoritatea Contractantă prin comisia de monitorizare
constituită în acest scop;
3.2 pentru
etapa finală a anului curent (etapa ce nu coincide cu etapa de finalizare
a proiectului):
a) P
b) Anexa I - Deviz cadru postcalcul - pentru suma aferentă etapei
anului curent.
c) Sinteza lucrării (5-7 pagini), cuprinzând activitatea
desfăşurată şi rezultatele obţinute comparativ cu obiectivele
p
d) Anexa IIa – Plan de realizare al proiectului – cu rezultatele livrate in
etapa corespunzătoare;
e) Raportul anual de activitate (autoevaluare) – forma documentului va fi
disponibilă în pagina de web a Autoritatii Contractante - însoţit de
un Raport al auditului financiar intern – în maximum 30 de zile calendaristice
de la depunerea documentelor solicitate la pct. 3.2, lit. a,b,c,d. Autoritatea
Contractantă are dreptul să solicite prezentarea lucrării în
extenso sau completarea sintezei.
Întocmirea necorespunzătoare a acesteia sau refuzul de a fi
reformulată sau completată poate atrage după sine amânarea sau
nedecontarea lucrărilor.
Avizarea şi ap
3.3 Finalizarea
proiectului
a) Raportul final de activitate
(autoevaluare) – forma documentului va fi disponibilă în pagina de web a
Autoritatii Contractante – în maximum 30 de zile lucrătoare de la
depunerea documentelor solicitate la pct. 3.2;
b) Raport de audit financiar efectuat de
către un auditor independent extern autorizat – în maximum 30 de zile
lucratoare de la depunerea documentelor solicitate la pct. 3.2.
Avizarea şi ap
3.4 Decontarea se va
efectua după verificarea şi acceptarea documentaţiei de
către Autoritatea
Contractantă, plata către
Contractor efectuându-se prin ordin de plată, la valoarea ap
3.5 Decontarea
lucrărilor de către Autoritatea Contractantă, se
face în limita creditelor bugetare deschise, cu această destinaţie.
3.6 Pentru
decontarea lucrărilor proiectelor
de cercetare finanţate de
către Autoritatea C ontractantă,
Contractorul este obligat să respecte
următoarele reguli:
3.6.1 În realizarea p
cheltuieli necesare prevăzute în
contract, Anexa IIa – Plan de realizare a proiectului.
3.6.2 Contractorul va
organiza conducerea contabilităţii generale şi de gestiune,
conform prevederilor legale în vigoare. În vederea calculării costurilor
aferente lucrărilor executate, se va p
a.
cheltuielile directe se vor evidenţia pe
bază de documente primare justificative pe fiecare p
b.
cheltuielile indirecte (regia generală) se vor
repartiza pe p
3.6.3 În Anexa I - Deviz cadru postcalcul se va preciza: ,,Ne asumăm
răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.”Prin
această viză se confirmă realitatea datelor înscrise şi
încadrarea cheltuielilor în limita sumelor prevăzute în contract.
3.6.4 Comisiile
interne de avizare a rezultatelor lucrărilor de cercetare finanţate
prin p
a. comisia internă de avizare va avea un
preşedinte ales dintre membrii acesteia;
b.
în comisie nu
se includ persoane care au calitatea de colaborator al Contractorului sau care
au interese ce pot afecta obiectivitatea în aprecierea rezultatelor.
Specialiştii desemnaţi vor prezenta, pe p
c.
nerespectarea acestor prevederi poate conduce la
nedecontarea lucrărilor avizate;
d.
comisia internă de avizare constituită în
condiţiile prevăzute mai sus, în baza constatărilor efectuate
avizează rezultatele lucrărilor de cercetare şi întocmeşte
P
3.6.5 Pentru
lucrările executate în cadrul contractului de finanţare, Contractorul
nu va emite facturi către Autoritatea Contractantă.
3.6.6 Documentele primare justificative care au stat la baza întocmirii Anexa I - Deviz cadru postcalcul
rămân la Contractor care are obligaţia de a le păstra,
arhiva şi de a le pune la dispoziţia organelor de cont
3.6.7 Autoritatea Contractantă
poate refuza integral sau parţial decontarea lucrărilor executate ca
urmare a punerii în aplicare a recomandărilor comisiilor de avizare în
urma evaluării.
3.6.8 Contractorul
întocmeşte, păstrează şi ţine o evidenţă
clară şi detaliată, din punct de vedere financiar, a
activităţilor derulate în cadrul contractului.
3.6.9 La decontare,
Contractorul trebuie să justifice faptul că, la fiecare activitate
specifică p
Contractor
Director general,
Dr. Ing. Rareş MEDIANU
Contabil şef,
Ec. Mihaela OSMAN
Oficiul juridic,
Remus
POPA
Director
de p
Dr.
Ing. Nicolae GEORGESCU